Previous
Credits
Monique Régimbald-Zeiber, Les écrits d’Anne H. : couvertures rosâtres, 2003, acrylic on canvas (5 elements), 175 x 101 cm each. Collection d’œuvres d’art de l’UQAM (2010.2.1-5). Exhibition view, Le touché de la peinture, 2004, Galerie de l’UQAM
Credits
Monique Régimbald-Zeiber, Les écrits d’Anne H. : couvertures rosâtres (detail), 2003, acrylic on canvas (5 elements), 175 x 101 cm each. Collection d’œuvres d’art de l’UQAM (2010.2.1-5). Exhibition view, Le touché de la peinture, 2004, Galerie de l’UQAM
Credits
Monique Régimbald-Zeiber, Les écrits d’Anne H. : couvertures rosâtres (detail), 2003, acrylic on canvas (5 elements), 175 x 101 cm each. Collection d’œuvres d’art de l’UQAM (2010.2.1-5). Exhibition view, Le touché de la peinture, 2004, Galerie de l’UQAM
Credits
Monique Régimbald-Zeiber, Les écrits d’Anne H. : couvertures rosâtres (detail), 2003, acrylic on canvas (5 elements), 175 x 101 cm each. Collection d’œuvres d’art de l’UQAM (2010.2.1-5). Exhibition view, Le touché de la peinture, 2004, Galerie de l’UQAM
Credits
Monique Régimbald-Zeiber, Les écrits d’Anne H. : couvertures rosâtres (detail), 2003, acrylic on canvas (5 elements), 175 x 101 cm each. Collection d’œuvres d’art de l’UQAM (2010.2.1-5). Exhibition view, Le touché de la peinture, 2004, Galerie de l’UQAM
Credits
Monique Régimbald-Zeiber, Les écrits d’Anne H. : couvertures rosâtres (detail), 2003, acrylic on canvas (5 elements), 175 x 101 cm each. Collection d’œuvres d’art de l’UQAM (2010.2.1-5). Exhibition view, Le touché de la peinture, 2004, Galerie de l’UQAM
Following
Monique Régimbald-Zeiber
Les écrits d’Anne H. : couvertures rosâtres
2003
Acrylic on canvas (5 elements)
175 x 101 cm each
2010.2.1-5
Gift of the artist
Les écrits d’Anne H.: couvertures rosâtres is the first of the artist’s Les grandes romancières series, a cycle of works emerging from a reading of great female novelists, namely Anne Hébert, Jane Austen, Elsa Morante, and Marguerite Bourgeoys. With this work, Régimbald-Zeiber begins her practice of handwritten text, which the artist describes as a mode of “reading accompaniment.” The work is composed of five canvases which make use of the published fragments of Anne Hébert’s Le premier jardin, a novel that traces a part of women’s history, in this case, the “Filles du Roy” and their 17th-century odyssey to the New World. As in many of Régimbald-Zeiber’s works, Les écrits d’Anne H.: couvertures rosâtres evokes a sense of history that conjures memory and speaks to what is forgotten. Taking a feminist standpoint, the artist examines history with a small “h” by looking at the quotidian herstory of women whose lives and names go unremembered. In so doing, this work offers a reflection on the construction of both history and memory.
Related exhibitions
Le touché de la peinture
Galerie de l'UQAM
May 7, 2004 - June 19, 2004
Mending
Galerie de l'UQAM
September 18, 2020 - November 21, 2020